Denizli İl Milli Eğitim bünyesinde eğitimcilerin mesleki gelişimine katkı sağlamak amacıyla 3-6 Şubat 2025 tarihlerinde STEM Eğitimi Çalıştayı düzenlendi. Çalıştaya okul öncesi, sınıf, ilköğretim matematik, fen bilimleri, teknoloji tasarım, bilişim teknolojileri, fizik, kimya ve lise matematik öğretmenliği branşlarından 106 öğretmen katılım sağladı. Çalıştayda STEM eğitiminin önemi, gereklilikleri, STEM eğitim kaynakları, topluluklar, STEM okul etiketi konularına değinildi.
Dört gün süren çalıştayın ilk gününde Scientix projesi, STEM Eğitimi, STEM Proje hazırlama basamakları ve STEM Okul Etiketi konularında teorik bilgi verildi. İkinci gün öğretmenlerden 5-6’şarlı gruplar oluşturuldu ve öğretmenlere dağıtılan Proje Öneri Formu üzerinde teorik olarak proje tasarlamaları istendi. Öğretmenler günlük hayat problemlerine yönelik sorunları tespit etti ve çözüm yolu bulmak için ekip çalışması düzenledi. Üçüncü gün her grup geliştirdiği projenin prototipini yaptı. Son gün ise gruplar sırayla STEM projelerinin sunumunu yaptı ve prototiplerini tanıttı. Geliştirilen STEM projelerinin başlıkları aşağıdadır:
- STEM Toprağın Gücü
- Yağmurda Oynuyorum
- Gelecek Sandığı
- BİYOMİS
- Mavi Ağaç
- Meyvekolik
- Mutlu Sınıf
- Doğanın Sofrası
- Hareketten Enerjiye
- Duyuların Senfonisi
- Akıllı Yangın Duyar
- Atık Su, Kazançlı Gelecek!
- Cana Can Suyu
- STEM-KAR
- EcoPaws–Akıllı Kulübe
- Çatıdan Can Suyu
- Dönüşen Adımlar
- AQUAVOLT
Renklerle Ritim: Sessiz Okul
Çalıştayın eğitmeni Dr. Tunç Erdal AKDUR, STEM eğitiminin günümüzdeki önemine dikkat çekti ve şunları vurguladı: STEM eğitimi öğrencileri gerçek dünya problemlerini çözmeye yönlendirir. Sadece soru çözen öğrenciler değil, 21. yüzyıl becerileri gelişmiş, Matematik, Mühendislik, Fen ve Teknolojiyi kullanarak sorun çözen Öğrenciler yetiştirmeyi amaçlıyoruz. 3-6 Şubat 2025 tarihlerinde tarihleri arasında gerçekleşen çalıştay, STEM alanında deneyimli eğitmenler ve Scientix elçileri Selin SARIÇA, Esra BİLGİN, Zeher Dilek ÖZTÜRK, Çağlar AKÇAY, Sabriye TÜRE, Senem ÇELİK ve Yasemin DÖNMEZ tarafından sunulan çeşitli atölye çalışmalarını içerdi. Katılımcı öğretmenler, bu atölyelerde STEM eğitiminin temel ilkelerini, en iyi uygulamalarını ve etkili öğretim yöntemlerini öğrendiler ve uygulama fırsatı buldular.