73. Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı, Osmaniye

Osmaniye İl Milli Eğitim bünyesinde eğitimcilerin mesleki gelişimine katkı sağlamak amacıyla 9-12 Aralık 2025 tarihlerinde STEM Eğitimi Çalıştayı düzenlendi. Çalıştaya okul öncesi, sınıf, ilköğretim matematik, fen bilimleri, teknoloji tasarım, bilişim teknolojileri, fizik, kimya ve lise matematik öğretmenliği branşlarından 100 öğretmen katılım sağladı. Çalıştayda STEM eğitiminin önemi, gereklilikleri, STEM eğitim kaynakları, topluluklar, STEM okul etiketi konularına değinildi.
Dört gün süren çalıştayın ilk gününde Scientix projesi, STEM Eğitimi, STEM Proje hazırlama basamakları ve STEM Okul Etiketi konularında teorik bilgi verildi. İkinci gün öğretmenlerden 5-6’şarlı gruplar oluşturuldu ve öğretmenlere dağıtılan Proje Öneri Formu üzerinde teorik olarak proje tasarlamaları istendi. Öğretmenler günlük hayat problemlerine yönelik sorunları tespit etti ve çözüm yolu bulmak için ekip çalışması düzenledi. Üçüncü gün her grup geliştirdiği projenin prototipini yaptı. Son gün ise gruplar sırayla STEM projelerinin sunumunu yaptı ve prototiplerini tanıttı. Geliştirilen STEM projelerinin başlıkları aşağıdadır:

  • Yapay Zekâ Destekli Otonom Sel ve Su Yönetim İstasyonu

  • Tekno-Pet
  • Sınıf Ortamında Ses Hassasiyetini Azaltmaya Yönelik Akıllı Gürültü İzleme ve Uyarı Sistemi Tasarımı
  • Kantin Kart
  • Akıllı Yeşil Ev-Yeşil Vatan
  • Sürdürülebilir Atıklar
  • Fıstıkların Sessizliği
  • Su Tasarrufu Projesi
  • PedalEnerji
  • Sürdürülebilir Akıllı Tarım ile Suyun ve Çevresel Atıkların Geri Dönüşümü
  • Can Sensör
  • Damladan Hijyene
  • Doğanın Kodlarıyla Atıktan Bitkiye STEM Yolculuğu
  • Kedi Barınma ve Sensörlü Akıllı Beslenme Ünitesi
  • Sınıfımdaki Gökyüzü: Koordinatlarla Takımyıldız Projektörü Tasarımı

Çalıştayın eğitmeni Tunç Erdal AKDUR, STEM eğitiminin günümüzdeki önemine dikkat çekti ve şunları vurguladı: STEM eğitimi öğrencileri gerçek dünya problemlerini çözmeye yönlendirir. Sadece soru çözen öğrenciler değil, 21. yüzyıl becerileri gelişmiş, Matematik, Mühendislik, Fen ve Teknolojiyi kullanarak sorun çözen Öğrenciler yetiştirmeyi amaçlıyoruz. Çalıştay çeşitli atölye çalışmalarını içerdi. Katılımcı öğretmenler, bu atölyelerde STEM eğitiminin temel ilkelerini, en iyi uygulamalarını ve etkili öğretim yöntemlerini öğrendiler ve uygulama fırsatı buldular. 

Paylaş: