İzmir İl Milli Eğitim bünyesinde eğitimcilerin mesleki gelişimine katkı sağlamak amacıyla 4-7 Mart 2025 tarihlerinde STEM Eğitimi Çalıştayı düzenlendi. Çalıştaya okul öncesi, sınıf, ilköğretim matematik, fen bilimleri, teknoloji tasarım, bilişim teknolojileri, fizik, kimya ve lise matematik öğretmenliği branşlarından 106 öğretmen katılım sağladı. Çalıştayda STEM eğitiminin önemi, gereklilikleri, STEM eğitim kaynakları, topluluklar, STEM okul etiketi konularına değinildi.
Dört gün süren çalıştayın ilk gününde Scientix projesi, STEM Eğitimi, STEM Proje hazırlama basamakları ve STEM Okul Etiketi konularında teorik bilgi verildi. İkinci gün öğretmenlerden 5-6’şarlı gruplar oluşturuldu ve öğretmenlere dağıtılan Proje Öneri Formu üzerinde teorik olarak proje tasarlamaları istendi. Öğretmenler günlük hayat problemlerine yönelik sorunları tespit etti ve çözüm yolu bulmak için ekip çalışması düzenledi. Üçüncü gün her grup geliştirdiği projenin prototipini yaptı. Son gün ise gruplar sırayla STEM projelerinin sunumunu yaptı ve prototiplerini tanıttı. Geliştirilen STEM projelerinin başlıkları aşağıdadır:
- Sağlıklı beslenme ve akıllı seçimler
- Yeşil enerji noktası
- Yol arkadaşım
- Haydi çocuklar klima suyu hasadına!
- Kağıdadoy
- Atıktan tarıma
- Duy bul bil
- Sarsıntıda birlik
- Robodog ile okuyorum
- Su kıtlığına farkındalık kazandıracak mobil uygulama
- Akıllı koltuk tasarlıyorum omurgamı koruyorum
- Hidro sera
- Işık geldi bir tane ayna ile oldu bin tane
- Dijital harita senaryosu
- Su piyanosu
- Su altı müsilaj tespit cihazı
- Temiz hava çatıları
- Atıkları yakala
Çalıştayın eğitmeni Rumeysa DEMİR, STEM eğitiminin günümüzdeki önemine dikkat çekti ve şunları vurguladı: STEM eğitimi öğrencileri gerçek dünya problemlerini çözmeye yönlendirir. Sadece soru çözen öğrenciler değil, 21. yüzyıl becerileri gelişmiş, Matematik, Mühendislik, Fen ve Teknolojiyi kullanarak sorun çözen Öğrenciler yetiştirmeyi amaçlıyoruz. 4-7 Mart 2025 tarihlerinde tarihleri arasında gerçekleşen çalıştay, STEM alanında deneyimli eğitmenler ve Scientix elçileri Gülay BAŞARAN, Baki KARAKOÇ, Şebnem GENÇTÜRK ve Sevda BAYDAR tarafından sunulan çeşitli atölye çalışmalarını içerdi. Katılımcı öğretmenler, bu atölyelerde STEM eğitiminin temel ilkelerini, en iyi uygulamalarını ve etkili öğretim yöntemlerini öğrendiler ve uygulama fırsatı buldular.