57. Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı, Çanakkale

Çanakkale İl Milli Eğitim bünyesinde eğitimcilerin mesleki gelişimine katkı sağlamak amacıyla 17-20 Eylül 2024 tarihlerinde STEM  Eğitimi Çalıştayı düzenlendi. Çalıştaya okul öncesi, sınıf, ilköğretim matematik, fen bilimleri, teknoloji tasarım, bilişim teknolojileri, fizik, kimya ve lise matematik öğretmenliği branşlarından 108 öğretmen katılım sağladı. Çalıştayda STEM eğitiminin önemi, gereklilikleri, STEM eğitim kaynakları, topluluklar, STEM okul etiketi konularına değinildi.
Dört gün süren çalıştayın ilk gününde Scientix projesi, STEM Eğitimi, STEM Proje hazırlama basamakları ve STEM Okul Etiketi konularında teorik bilgi verildi. İkinci gün öğretmenlerden 5-6’şarlı gruplar oluşturuldu ve öğretmenlere dağıtılan Proje Öneri Formu üzerinde teorik olarak proje tasarlamaları istendi. Öğretmenler günlük hayat problemlerine yönelik sorunları tespit etti ve çözüm yolu bulmak için ekip çalışması düzenledi. Üçüncü gün her grup geliştirdiği projenin prototipini yaptı. Son gün ise gruplar sırayla STEM projelerinin sunumunu yaptı ve prototiplerini tanıttı. Geliştirilen STEM projelerinin başlıkları aşağıdadır:

  1. Güvenli Ev, Güvenli Yaşam!
  2. Dedektif MR
  3. Atığın Sanatla Yolculuğu
  4. Deniz Çayırlarını Koruma ve İzleme Projesi
  5. Rampa Gözcüsü
  6. Fito Ev
  7. Hayatın Archesi: SU
  8. Akıntıdan Elektriğe
  9. Şehirde Enerji Tasarrufu
  10. Işık Kirliliği Dedektifleri
  11. Ekolojik Sosyalleşme
  12. Yalıtımın Gücü
  13. Çöpünü At, Tohumunu Al, Doğayı Yaşat
  14. Gelenekten Geleceğe, Atık Yağın Dönüşümü

Çalıştayın eğitmeni Dr. Tunç Erdal AKDUR ve Gülsüm ATİLE, STEM eğitiminin günümüzdeki önemine dikkat çekti ve şunları vurguladı: STEM eğitimi öğrencileri gerçek dünya problemlerini çözmeye yönlendirir. Sadece soru çözen öğrenciler değil, 21. yüzyıl becerileri gelişmiş, Matematik, Mühendislik, Fen ve Teknolojiyi kullanarak sorun çözen Öğrenciler yetiştirmeyi amaçlıyoruz. 17-20 Eylül 2024 tarihlerinde tarihleri arasında gerçekleşen çalıştay, STEM alanında deneyimli eğitmenler tarafından sunulan çeşitli atölye çalışmalarını içerdi. Katılımcı öğretmenler, bu atölyelerde STEM eğitiminin temel ilkelerini, en iyi uygulamalarını ve etkili öğretim yöntemlerini öğrendiler ve uygulama fırsatı buldular. 

Paylaş: