56. Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı, İstanbul

İstanbul İl Milli Eğitim bünyesinde eğitimcilerin mesleki gelişimine katkı sağlamak amacıyla 2-5 Temmuz 2024 tarihlerinde STEM  Eğitimi Çalıştayı düzenlendi. Çalıştaya okul öncesi, sınıf, ilköğretim matematik, fen bilimleri, teknoloji tasarım, bilişim teknolojileri, fizik, kimya ve lise matematik öğretmenliği branşlarından 100 öğretmen katılım sağladı. Çalıştayda STEM eğitiminin önemi, gereklilikleri, STEM eğitim kaynakları, topluluklar, STEM okul etiketi konularına değinildi.
Dört gün süren çalıştayın ilk gününde Scientix projesi, STEM Eğitimi, STEM Proje hazırlama basamakları ve STEM Okul Etiketi konularında teorik bilgi verildi. İkinci gün öğretmenlerden 5-6’şarlı gruplar oluşturuldu ve öğretmenlere dağıtılan Proje Öneri Formu üzerinde teorik olarak proje tasarlamaları istendi. Öğretmenler günlük hayat problemlerine yönelik sorunları tespit etti ve çözüm yolu bulmak için ekip çalışması düzenledi. Üçüncü gün her grup geliştirdiği projenin prototipini yaptı. Son gün ise gruplar sırayla STEM projelerinin sunumunu yaptı ve prototiplerini tanıttı. Geliştirilen STEM projelerinin başlıkları aşağıdadır:

  1. Dijital öğreniyorum
  2. Kantinmatik
  3. Artık korkma (Buz sarkıtlarını önleme)
  4. Algcity
  5. Güneş enerjisiyle çalışan mini çevre temizleme robotu
  6. Akıllı iletişim becerileri eğitim platformu
  7. Aman dikkat et! (Kuru bakliyatlardaki yabancı maddeleri ayırma)
  8. Yağmur suyu mataram
  9. Arcticwrap bandana
  10. Güle güle balon balıkları
  11. Akıllı yağmur yuyu toplama ve arıtma sistemi ile sürdürülebilir su yönetimi
  12. Ekokulak
  13. Mantarlarla temiz hava yolculuğu

Çalıştayın eğitmenleri Tunç Erdal AKDUR ve Rumeysa DEMİR, STEM eğitiminin günümüzdeki önemine dikkat çekti ve şunları vurguladı: STEM eğitimi öğrencileri gerçek dünya problemlerini çözmeye yönlendirir. Sadece soru çözen öğrenciler değil, 21. yüzyıl becerileri gelişmiş, Matematik, Mühendislik, Fen ve Teknolojiyi kullanarak sorun çözen Öğrenciler yetiştirmeyi amaçlıyoruz. 10-13 Haziran 2024 tarihlerinde tarihleri arasında gerçekleşen çalıştay, STEM alanında deneyimli eğitmenler tarafından sunulan çeşitli atölye çalışmalarını içerdi. Katılımcı öğretmenler, bu atölyelerde STEM eğitiminin temel ilkelerini, en iyi uygulamalarını ve etkili öğretim yöntemlerini öğrendiler ve uygulama fırsatı buldular. 

Paylaş: