11. Matematik Seferberliği Matematik Öğretimine Yönelik STEM Eğitimi Çalıştayı, Kütahya

Çalıştay Başlangıç:16/01/23 - Bitiş: 19/01/23

Kütahya İl Milli Eğitim Müdürlüğü, 16-19 Ocak 2023

Matematik Seferberliği Kapsamında Scientix Projesi Matematik Öğretmenlerine Yönelik STEM Eğitimi Çalıştayı” 16 - 19 Ocak 2023, Kütahya İl Milli Eğtim Müdürlüğü'nde gerçekleştirilmiştir.

Çalıştaya lise matematik, ilköğretim matematik ve sınıf öğretmenliği branşlarından toplamda 100 öğretmen katılmıştır.

16-19 Ocak 2023 tarihleri arasında 4 gün süren çalıştayın ilk gününde Scientix projesi, STEM Eğitimi, Matematik temelli STEM Proje basamakları, STEM Okul Etiketi konularında teorik bilgi verilmiştir.

İkinci gün öğretmenlerden 5’erli gruplar oluşturulmuş ve öğretmenlere dağıtılan Proje Öneri Formu üzerinde teorik olarak proje tasarlamaları istenmiştir. Öğretmenler günlük hayat problemlerine yönelik sorunları tespit etmiş ve çözüm yolu bulmak için ekip çalışması düzenlemişlerdir.

Üçüncü gün her grup geliştirdiği projesinin prototipini yapmıştır. Ortaya çıkan STEM projelerinin isimleri aşağıda yer almaktadır;

Sebze Meyve Kurutucusu
Şehrin Kanallarında Biriken Suyun Enerji Üretiminde Kullanılması
Su Tasarrufunun Sağlanması
Kapalı Ortamlara Temiz Hava Girişinin Sağlanması
Atık Küllerin Çevreye Verdiği Zararın Önlenmesi
Kış aylarında Yokuşların Buzlanmasının Önlenmesi için Solüsyon Geliştirilmesi
Oynadıkça Elektrik Enerjisi Üreten Oyun Parkı
Atık Suyu Geri Dönüştüren Lavabo
Çatılardaki Buz Sarkıtlarının Güneş Enerjisi İle Kullanım Suyuna Dönüştürülmesi
Bahçelerde Yer Tasarrufu Sağlayan Otopark
Atık Suları Dönüştürerek Çatıların Yeşillendirilmesi
Kalorimetre Cihazı Geliştirme
Trafikte Araçları Acil Yerine Ulaştırma Sistemi
Kış Aylarında Sokak Hayvanlarının İçme Sularının Donmasının Engellenmesi
Okullarda Kağıt Atıklarının Sanat Ürünlerine Dönüştürülmesi

Dördüncü gün ise her grup STEM projesini ve öğrencileri STEM projelerine yönlendirmeye dönük yöntemlerini sunmuş ve diğer gruplarla paylaşarak fikir alış verişinde bulunmuştur. Soru cevap yöntemiyle akran değerlendirmesi yapılmıştır.