37. Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı Ankara Pursaklar

Çalıştay Başlangıç:16/01/19 - Bitiş: 18/01/19

37. Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı, Pursaklar Fen Lisesi , 16-18 Ocak 2019

 

 

 

37. Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı Ankara Pursaklar

Çalıştay Başlangıç: 16/01/2019 – Bitiş: 18/01/2019

37. Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı, Pursaklar Fen Lisesi , 16-18 Ocak 2019

 

Otuzyedinci  Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı  Pursaklar Fen Lisesi ’nde  16-18 Ocak 2019 tarihinde gerçekleşmiştir. Bu çalıştayın amacı; lise ve mesleki teknik okullarda görev yapan STEM (Fen, Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji v.b.) öğretmenleri ve mesleki ve teknik liselerde görev yapan öğretmenler (Elektrik ve elektronik bilgi teknolojisi, Mobilya teknolojisi, Makine teknolojisi, Metal teknolojisi v.b.) arasında disiplinler arası bir STEM eğitim projesi geliştirme ve paylaşma ortamı oluşturmaktır. Çalıştayda öğretmeneler her grupta en az birer tane fen, matematik, fizik, kimya, biyoloji ve meslek ve teknik okul öğreKtmeni olacak biçimde çalışma gruplarına ayrılmıştır. Her grupta bu farklı ders alanları öğretmenleri öğrenciler için disiplinler arası sorgulamaya, araştırmaya, üretime ve buluş yapmaya dayalı STEM proje önerileri hazırlamak için birlikte çalışmışlardır. Bu çalıştayın sonunda öğretmen grupları tarafından öğrencileri fen ve mühendislik mesleklerine teşvik etmek ve STEM konularında beceri ve tutumlarını ortaya çıkarmak için aşağıdaki STEM eğitim projeleri tasarlanmıştır.

  1. BiyoKaloriSayar: Software yazılımla öğrencilerin günlük aldıkları besinlerin kalori hesaplanması, Beden Kütle İndeksine göre  günlük alacağı miktarı belirtmesi ve bununla birlikte obezitenin önlenmesi hedeflenmiştir.
  2. Otomatik Sulama Sistemi: Saksı bitkilerinin ihtiyacı olan suyu insan eli değmeden ve zamanında sulanmasını sağlayacak sistemle; su kaynaklarının doğru kullanılması, iş gücünün azaltılması, verimliliğin arttırılması hedeflenmiştir.
  3. Enerjini Boşa Harcama: Okul bahçesine kurulacak olan özel tasarlanmış bisikletler yardımıyla hareket enerjisinden elektirik üretilirken aynı zamanda öğrencilerin sosyalleşmesi ve spor yapması sağlanacaktır. Üretilen elektirik aydınlatmalarda kullanılarak ekonomik kazanç elde edilecektir.
  4.  Nefes Alan Sınıflar: Tasarlanan özel pencere sistemiyle sınıf ortamındaki oksijen seviyesi ölçülerek, havasız kalan sınıflar otomatik olarak açılan pencereler yardımıyla havalandırılacak ve  oksijen seviyesi belli bir düzeye ulaştığında  kendi kendine kapanarak ısının da korunmasını sağlayacaktır. Ders ortamı daha sağlıklı ve verimli olacaktır.
  5. Okulda Takip Sistemi: Okul ve sınıf girişlerine yerleştirilecek parmak okuyucu sistemle öğrencilerin yoklaması ve takibi yapılırken yoklamayla zaman kaybedilmeyecek ve güvenilir sonuç alınacaktır.
  6. I’m Here: Tasarlanacak bir bileklikle GPS’in yardımıyla Alzheimer hastalarının, çocukların ve evcil hayvanların kaybolmasını önlemek hedeflenmiştir.
  7. Ayna Ayna Söyle Bana: Tasarlanacak akıllı ayna ile sınıf içerisinde dersler bölünmeden duyurular yapılırken aynı sistemde güncel haberler, öğrenci paylaşımları  ve zeka oyunları da yer alacaktır.

Scientix Türkiye Ekibi olarak her okulun STEM projelerinin olması gerektiğini düşünüyoruz. Bu STEM projeleri öğrencilerin sorgulama, araştırma, üretme ve buluş yapma becerilerini geliştirmeye yönelik olmalıdır. Proje ekiplerindeki öğretmenler ve öğrenciler STEM projelerini gerçekleştirmek için diğer okullar ve endüstri ile birlikte yardımlaşarak çalışabilmelidir. Temel amacımız; her okulun STEM proje takımlarını oluşturması ve bu takımların STEM çalışmalarını yapabilecekleri öğrenme ortamlarının okullarımızda oluşturulmasıdır.