25. Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı Artvin

Çalıştay Başlangıç:09/05/18 - Bitiş: 11/05/18

25. Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı, Artvin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi , 09-11 Mayıs 2018

25. Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı Artvin

Çalıştay Başlangıç: 09/05/2018 – Bitiş: 11/05/2018

25. Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı, Artvin  Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi , 09-11 Mayıs 2018

 

Yirmibeşinci Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı Artvin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ’nde  09-11 Mayıs 2018 tarihinde gerçekleşmiştir. Bu çalıştayın amacı; lise ve mesleki teknik okullarda görev yapan STEM (Fen, Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji v.b.) öğretmenleri ve mesleki ve teknik liselerde görev yapan öğretmenler (Elektrik ve elektronik bilgi teknolojisi, Mobilya teknolojisi, Makine teknolojisi, Metal teknolojisi v.b.) arasında disiplinler arası bir STEM eğitim projesi geliştirme ve paylaşma ortamı oluşturmaktır. Çalıştayda öğretmeneler her grupta en az birer tane fen, matematik, fizik, kimya, biyoloji ve meslek ve teknik okul öğreKtmeni olacak biçimde çalışma gruplarına ayrılmıştır. Her grupta bu farklı ders alanları öğretmenleri öğrenciler için disiplinler arası sorgulamaya, araştırmaya, üretime ve buluş yapmaya dayalı STEM proje önerileri hazırlamak için birlikte çalışmışlardır. Bu çalıştayın sonunda öğretmen grupları tarafından öğrencileri fen ve mühendislik mesleklerine teşvik etmek ve STEM konularında beceri ve tutumlarını ortaya çıkarmak için aşağıdaki STEM eğitim projeleri tasarlanmıştır.

  1. Doğanın Yarabandı: Bölgede yetişen yapraklı bir bitkinin geleneksel kullanımından faydalanarak, bitki krem formuna getirilmiştir. Kırsal bölgelerde hastahaneye ulaşılamayacak durumlarda oluşacak yaralanmalarda kan kaybının ve enfeksiyonun engellenmesi sağlanırken bölge halkına da ekonomik bir kazanç sağlayacaktır.
  2. Akıllı Emniyet Kemeri: Sürücü ve yolcuların solunum ve kalp hızını tespit eden sensörlerle donatılmış bir emniyet kemeri tasarlanarak kemerin takılması sağlanır, trafikte meydana gelen kazalarda can kaybı ve ağır yaralanmaların önüne geçilir.
  3. Sensörlüyorum: Görme engelli bireylerin hareketlerini engellemeyecek şekilde kıyafetlerine, bedenlerine veya aksesuarlarına kolayca monte edilebilecek renk, ışık ve mesafeyi algılayabilen mekanizma ile özgürleşmeleri ve güvenlikleri hedeflenmiştir.
  4. Kırmızıda Dur: Kırmızı ışığı 30 metreden algılayan sensörler sayesinde araçlardaki fren sisteminin devreye girerek otomatik olarak durmasıyla ışık ihlallerinin, olası kazaların, can ve mal kayıplarının önlenmesi hedeflenmiştir.
  5. Cankurtaran Bandı: Tasarlanan cankurtaran bantları ile yaz aylarında yaşanan boğulmaların önüne geçmek hedeflenmiştir. Bantlar bileğe ve bele göre hareketi engellemeyecek şekilde tasarlanmıştır. Kişinin psikolojik olarak kendini güvende hissetmesini sağlarken boğulma anındaki kalp atışlarının hızlanması ve panik hareketler kemerlerin devreye girmesini sağlayarak boğulmaları engeller.
  6. Kat Kat Otopark: Bölgedeki coğrafi bölgeden kaynaklanan otopark sorunlarına çözüm olarak planlanmıştır. Ağırlık ve hareket sensörü ile çalışan basit bir eğik düzlem rampasından oluşmaktadır. Araç gerekli mesafeye geldiğinde sensörler tarafından algılanarak rampanın açılması aracın rampadan ikinci kata çıkması sağlanacaktır.
  7. Buz Kestik: Çatı altlarına yerleştirilecek olan dişli sistemi ile üzerinde hareket edecek bir kesici çark düzeneği kurularak kış aylarında çatılardan sarkan buz sarkıtlarının kontrollü şekilde kesilerek olası kazaların önüne geçmek hedeflenmiştir.
  8. Akıllı Çöp Kutuları: Tasarlanan akıllı çöp kutusuyla çöpler sensörler yardımıyla algılanarak ayrıştırılmaları sağlanacaktır. Böylece çöplerde oluşan kötü kokuların önlenmesi ve geri dönüşüm materyallerinin kaybı önlenecektir.

Scientix Türkiye Ekibi olarak her okulun STEM projelerinin olması gerektiğini düşünüyoruz. Bu STEM projeleri öğrencilerin sorgulama, araştırma, üretme ve buluş yapma becerilerini geliştirmeye yönelik olmalıdır. Proje ekiplerindeki öğretmenler ve öğrenciler STEM projelerini gerçekleştirmek için diğer okullar ve endüstri ile birlikte yardımlaşarak çalışabilmelidir. Temel amacımız; her okulun STEM proje takımlarını oluşturması ve bu takımların STEM çalışmalarını yapabilecekleri öğrenme ortamlarının okullarımızda oluşturulmasıdır.

 

 

Fotoğraflar