38. Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı Ankara Mamak

Çalıştay Başlangıç:06/03/19 - Bitiş: 08/03/19

38. Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı, Mamak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü , 6-8 Mart 2019

 

 

38. Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı Ankara Mamak

Çalıştay Başlangıç: 6/03/2019 – Bitiş: 8/03/2019

38. Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı, Mamak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü , 6-8 Mart 2019

 

Otuzsekizinci  Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı Mamak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ’nde 6-8 Mart 2019 tarihinde gerçekleşmiştir. Bu çalıştayın amacı; lise ve mesleki teknik okullarda görev yapan STEM (Fen, Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji v.b.) öğretmenleri ve mesleki ve teknik liselerde görev yapan öğretmenler (Elektrik ve elektronik bilgi teknolojisi, Mobilya teknolojisi, Makine teknolojisi, Metal teknolojisi v.b.) arasında disiplinler arası bir STEM eğitim projesi geliştirme ve paylaşma ortamı oluşturmaktır. Çalıştayda öğretmeneler her grupta en az birer tane fen, matematik, fizik, kimya, biyoloji ve meslek ve teknik okul öğreKtmeni olacak biçimde çalışma gruplarına ayrılmıştır. Her grupta bu farklı ders alanları öğretmenleri öğrenciler için disiplinler arası sorgulamaya, araştırmaya, üretime ve buluş yapmaya dayalı STEM proje önerileri hazırlamak için birlikte çalışmışlardır. Bu çalıştayın sonunda öğretmen grupları tarafından öğrencileri fen ve mühendislik mesleklerine teşvik etmek ve STEM konularında beceri ve tutumlarını ortaya çıkarmak için aşağıdaki STEM eğitim projeleri tasarlanmıştır.

  1. Işık Yolu:  Aynalardan oluşan sistemle  ışık yansıtılarak güneydeki güneş kuzeye bakan cephelerde hem aydınlatma hem de ısı kaynağı olarak kullanılacaktır.  Kuzey tarafın dezavantajlarını ortadan kaldırırken  enerji tasarrufu da sağlayacaktır.
  2. KONUŞAN EL: Özel bir yazılımla beraber tasarlanan   eldiven sayesinde işitme engelli bireylerin, iletişim sorunu çözülerek hayatlarının  kolaylaştırılması hedeflenmiştir.
  3. Doğal Gübre: Tasarlanan özel bir tankla; dökülen yapraklar, hayvan dışkıları gibi organik atıkların toplanarak  doğal gübreye dönüştürülmesi hedeflenmiştir.
  4.  Okul Yolu: Eğimli arazilere kurulan okullarda yaşanan ulaşım sorunlarını çözmek için; halatlarla çekilen feniküler sistem kurularak sorunun giderilmesi.
  5. Gören Göz: Görme engelliler için yazılımla beraber navigasyon uygulamasının olduğu bir baston tasarlanarak , sesli rehberlik, sesli kitap ve müzik dinleme seçenekleri eklenerek daha işlevsel olması planlanmıştır.
  6. Trafikte Güvenlik: Kırmızı ışık ihlallerini engellemek için kırmızı ışıkla eş zamanlı devreye girecek hız emici bir paravanla yaya güvenliğinin sağlanması hedeflenmiştir.
  7. Alarmmatik: Basit bir düzenekle yapılacak alarm sistemiyle su basmalarına karşı erken uyarı sağlanarak maddi zararın en aza indirilmesi hedeflenmiştir.
  8. Park Problemi Bitsin Stres Gitsin: Park yeri bulan navigasyon sistemi tasarlanarak, aracın gideceği güzergah üzerindeki park alanlarını tespit edip sürücüyü yönlendirerek zamandan ve yakıttan tasarruf sağlamak hedeflenmiştir.

Scientix Türkiye Ekibi olarak her okulun STEM projelerinin olması gerektiğini düşünüyoruz. Bu STEM projeleri öğrencilerin sorgulama, araştırma, üretme ve buluş yapma becerilerini geliştirmeye yönelik olmalıdır. Proje ekiplerindeki öğretmenler ve öğrenciler STEM projelerini gerçekleştirmek için diğer okullar ve endüstri ile birlikte yardımlaşarak çalışabilmelidir. Temel amacımız; her okulun STEM proje takımlarını oluşturması ve bu takımların STEM çalışmalarını yapabilecekleri öğrenme ortamlarının okullarımızda oluşturulmasıdır.

 

 

 

 

 

 

Fotoğraflar